Afdalen

29 mei 2022 - Larrau, Frankrijk

20220529_081119uitzicht

Vandaag begon ik verkeerd aan de route. Ik volgde keurig de GR10 tekens, steil een berg op vanuit de gîte. Boven op de berg was een fenomenaal uitzicht

20220529_082259uitzicht

en hield de markering op. Aan de andere kant ging een ander pad/weg naar beneden. Dat pad nam ik, en drie minuten later passeerde mij een auto met een bestuurder die mij vroeg of ik soms de GR10 liep. Ik zei "ja", "stap dan maar in", zei hij, "je zit verkeerd, dit is een alternatieve route, ik breng je wel even naar de goede route". 15 minuten later was ik weer bij het beginpunt, net naast het rood-witte paaltje van de alternatieve route stond het rood-witte paaltje van de GR 10.  :).
Het mooie uitzicht bovenop de berg en de superaardige Fransman compenseerde helemaal mijn extra 350 meter stijgen. Daarna ben ik niet meer fout gelopen. Bij elke twijfel boekje en navigatie raadplegen!
De Pyreneeën zijn super mooi. Ruiger, stijler, natuurlijker, ongecultiveerder, minder toeristisch en leger dan b.v. de Alpen.

20220529_082735

De etappe van vandaag heeft 500 klim meters (voor mij dus meer dan 800) dat is te doen.

20220529_092033

En meer dan 1600 daal meters. Dat zijn er wel heel erg veel.
Ik heb dus nu oververmoeide quadriceps, hele warme knieën en de aanhechting van de bovenbeenspier op de tibia is geïrriteerd.
Maar dat is allemaal niet ernstig. Het gaat wel over. Morgen plan ik een rustdag. Overmorgen heb ik dan een hele zware etappe.
De Gîte d'etappe van vandaag (en morgen dus ook) ligt aan een snelstromend riviertje. Ik probeer nog wel een filmpje te uploaden. (Er is weinig internet en de wifi is ook traag). Helaas zijn er geen privékamertjes dit keer. Er is één slaapzaal en alle stapelbedden zijn helemaal bezet. Ik zou wel kunnen koken, maar er is geen kruidenier in de buurt.
Mijn nieuwe waterzak bevalt prima.

20220529_092620uitzicht