Dol de Bretagne

22 juli 2019 - Sains, Frankrijk

We hebben weer een prachtige zonnige dag. Halverwege ons rondje Bretagne kwamen we erachter dat we aan de noordkust nog wat wilden zien. Daar zijn we nu naar toe gereden. Beter gezegd, we zijn vanmorgen gereden naar naar die plek in Bretagne waar we ook de eerste nacht stonden.

Het kerk(je) van Sains

Daar hebben we onze fietsen uitgeladen en zijn met een omweg naar Dol de Bretagne gefietst. Overal in Bretagne zijn de huizen versierd met een overweldigende hoeveelheid bloemen. Dat is sowieso iets dat ik heel mooi vond deze vakantie: de bloemen overal, geraniums, maar vooral de hortensia's tot wel vier meter hoog.

Roze

Verder hebben al die kleine dorpjes toch waanzinnig grote kerken. Dat staat niet in verhouding met elkaar. Dol de Bretagne heeft ook een supergrote kerk, eigenlijk snap ik dat niet, zelfs al weet ik dat het plaatsje in de 12e eeuw nog een verbinding met zee had, en strategisch belangrijk was. Het klopt gewoon niet. De gewone bevolking zal er wel generaties voor hebben moeten ploeteren.

Camperplaats Sains

Morgen gaan we al een heel stuk richting Nederland rijden, misschien komen we morgennacht wel thuis. Ik zal in ieder geval wat warm weer meenemen, dan hebben we dat in Nederland ook.

Groeten Kees en Anet