Piriac-sur-Mer en Guérande

22 juli 2019 - Bains-sur-Oust, Frankrijk

Vandaag en gisteren had ik met mijn zus afgesproken. We zien elkaar niet zo vaak maar we vinden het altijd leuk als we elkaar ontmoeten. Zij kwam dit weekend naar het zuidelijkste gedeelte van onze vakantie met haar man. Eerst met ons vieren lunchen bij de camper, een gazpacho-salade, daarna hebben we in Piriac-sur-Mer gewandeld langs de granieten bretonse kust,

Piriac-sur-Mer

en gisteravond uit eten. Ik heb dit jaar voor de laatste keer mosselen gegeten hoor, ze komen mijn neus uit, en bij Anet komen ze uit de oren. (Zie foto).

Anet

Vanmorgen de camper weer ingeruimd en naar Guérande gereden en daar samen met Tinke Bernard en Anet gelunched en over de oude muren van het stadje gelopen. En natuurlijk weer veel gekletst.
Nu staan we alweer een stukje noordelijker, bij Glenac op de gemeentelijke camperplaats. Vlak bij de kerkklokken die ons elk uur opvrolijken met hun helder klokgebeier. We zijn langzaam op weg naar het huis.
On canto "Acaliciaret',
dat mogen we zo graag horen