Logibar - Sainte Engrâce

31 mei 2022 - Sainte-Engrâce, Frankrijk

Ik ben vanmorgen weer vroeg begonnen met wandelen. Om 7:00 was ik weer, hoppa, begonnen aan de etappe. Die etappe van vandaag is een bijzondere. Ten eerste is er een voetgangers hangbrug van 70 meter lang op 150 meter boven een riviertje. Dat soort bruggen zijn er natuurlijk wel meer, maar deze is al gebouwd in 1920. Ik kon er lekker op schommelen :). En voor mij was die wel bijzonder.

Ten tweede zou er bijna aan het eind van de etappe een zij-dal zijn, met zeer steile en hoge georges. Helaas, die was gesloten, omdat er onlangs een groot rotsblok op een vrouw gevallen ids. Tja, nu gaan ze eerst controleren of de rest wel veilig is en de boel stabiliseren.
Maar die brug is prachtig.

20220531_075239

20220531_075746

20220531_080142

Voor mij is wel een van de hoogtepunten van de hele wandeling door de Pyreneeën.

De rest van de etappe zal ik me vooral herrinneren als een zware. Ik had nog spierpijn van eergisteren, en vandaag ging het vanaf de start al 1000 meter in een keer omhoog. Gelukkig was het toen nog wel fris en bewolkt, desondanks was ik daarna zo vermoeid dat ik niet echt meer genieten kon van de spectaculaire uitzichten. Ik heb nog wel een slang gezien, volgens mij een soort adder. De kop van het beest zit net boven de bloem en het lichaam is  bruin met zwarte 《《《 tekens. Eigenlijk weet ik gewoon helemaal niets van slangen.

20220531_125849

Ook durfde ik vandaag niet echt lange pauzes te houden, omdat ik dan nog langer in de grote wamte zou moeten lopen.

Ik heb bijna 10 uur gewandeld. Ik was ook erg blij dat ik nog  op een  fatsoenlijk tijdstip bij de gîte d'etappe was. Daarom heb ik eerst een biertje genomen en pas daarna een douche :).

20220531_161108

Het lopen met stokken bevalt me meteen weer zo goed, dat ik het alweer stom van mezelf vind dat ik ze niet gelijk meegenomen had. Morgen heb ik hoera hoera, een kortere etappe.

25 kilometer 1400 hoogtemeters 900 naar beneden,  de hoogste berg ruim 1300 meter.

Tot morgen