Dag 18 avontuur in Polanco

19 april 2024 - Suances, Spanje

Herberg voor de nachtsuper kleine herberg in Polanco.

Ik maak wel weer wat mee. Eergisteren heb ik hier gereserveerd. Dat ging raar. Ik belde op en vroeg of er plaats was voor een pelgrim. "Als je er om 4 uur bent kun je een kamer krijgen" antwoorde een slecht Spaans sprekend persoon. Die daarna de verbinding verbrak
Ik belde hem nog een keer op om te vragen of hij mijn naam moest weten. Hij zei: nee, als jij er om 4 uur bent heb jij een slaapplaats. En verbrak de verbinding.
Vandaag, toen ik hier aankwam stond er een pools camperbusje op de stoep voor deze schattig kleine Herberg met drie stapelbedden met douche, zonder verdere voorzieningen. Nadat ik een kwartier gewacht had op het bankje bij de ingang kwam er iemand uit het busje die mij in slecht spaans vroeg of ik ook een pilsje wilde. Ik herkende de stem direct als die van de man die ik aan de telefoon had gehad. Ik antwoordde dat ik liever ern douche had.
Uiteindelijk bleek dat iemand anders in dit dorp de sleutels van deze herberg heeft. Daar ben ik heengelopen. Bij deze zeer oude dame kon ik mij inschrijven en ze is mee naar de herberg gelopen, en heeft de deur opengedaan. Ik heb geen sleutel. De herberg kan ik niet van binnen op slot doen. Er zijn ook geen andere pelgrims
Ik heb maar een stoel voor de deur gezet.
Er is hier verder niets. Geen winkel geen Wifi. Ik heb gelukkig wat eten bij me, dat ik op kan eten. Verder is het wachten op morgen. Ik heb 26 kilometer gelopen en ben erg moe.

Jouw reactie