Dag 19. Santillana del Mar

20 april 2024 - Santillana del Mar, Spanje

Het bleek allemaal prachtig te zijn in Polanco. Een herberg helemaal voor mij alleen. Ik heb heerlijk geslapen en was al weer vroeg op weg naar het volgende dorp.
Ik had Gisteren geen wifi of internet, dus heb vandaag nog een filmpje en foto's van gisteren toegevoegd.

20240419_123519Groen, blauw en een mooie caminobrug.

Dit dorp (Santillana) staat al heel lang bekend als het mooiste dorp van Spanje. Ik kan dat natuurlijk niet weten, maar ik ken geen mooier dorp.😀

20240420_100000Kerk.

Ik was hier al om 10 uur. De herberg waar ik slaap gaat pas om 1 uur open. Het is een herberg vebonden met kerk en een klooster, een groot complex gebouw met zeker drie binnentuinen.
Vanmorgen heb ik al een paar bezienswaardigheden bezocht.

20240420_111614Sober interieur in de kerk.

Wat me vooral opviel was dat er veel mensen hand in hand of gearmd over straat liepen. Kennelijk gaan veel Spanjaarden hier op huwelijksreis heen.

20240420_095813Een van de kerken in Santillana del Mar

Het is ook hier super toeristisch. Maar ook erg mooi dus. Ik krijg in mijn herberg betaalbaar avondeten en ontbijt, ik heb dus geen zorgen of ik überhaupt iets te eten krijg. En had na aankomst de heerlijkste douche tot nu toe in Spanje.

20240420_134544Deze kist is gewoon een gebruiksvoorwerp. De schone lakens liggen er in. Ook de vloeren zijn honderden jaren oud.

Tot morgen.

1. Tina:
    20 april 2024
    Prachtig! Die vloeren ook.
  2. Kees:
    20 april 2024
    Dat vind ik ook. Ik zal nog een foto toevoegen van de vloer van mijn slaapkamer.

Jouw reactie