4 mei. El Espín

4 mei 2024 - Borres, Spanje

Vandaag slaap ik bij een plattelandsherberg.

IMG-20240504-WA0005Hoi.

Dat is vaak een ander soort herberg dan in de stad. Het is hier veel gemoedelijker. Hier staat één stapelbed en er staan 8 gewone bedden. Meer plaatsen zijn er niet. (Afgelopen nacht, in de stad, waren er ongeveer 30 stapelbedden).

IMG-20240504-WA0010De slaapzaal.

Hier zijn geen winkels of restaurants in de buurt.

IMG-20240504-WA0012De eettafel.

Er is een gemeenschappelijke avondmaaltijd om 8 uur. Die zijn altijd reuze gezellig. en morgenvroeg is er een gemeenschappelijk ontbijt.

IMG-20240504-WA0014Kopje koffie.

Straks moeten we even overleggen hoe laat we dat morgen willen. Ook de stempel in ons pelgrimspaspoort is met de hand bijgekleurd tot een kunstwerk.
De eigenaresse is een Italiaanse, Sylvia. Ze is de eerste persoon die ik ontmoet die weet waar de naam Kees vandaan komt. Het is ook leuk om ter afwisseling van de gemeentelijke en kerkelijke herbergen weer eens bij een particuliere herberg te slapen. Deze herberg is Donativo. Dat betekend dat ik ervoor betaal wat ik het waard vind. Nou: Ik kan deze herberg echt aanbevelen!

20240504_090429Vogeltje.

Ik heb vandaag maar 16 kilometer afgelegd. 5 omhoog, tot bijna 1000 meter, 5 naar beneden en 6 golvend. Gedeeltelijk in de regen, gedeeltelijk met heel veel wind. Maar de hele dag niet zo warm. Jasje aan jasje uit.

20240504_075645De klim uit Tineo omhoog.

De natuur waar we doorheen wandelen is echt prachtig. De bergen om ons heen worden hoger, en ook wilder.

20240504_080546Uitzicht.

Helaas ligt het laatste stukje camino van vandaag langs een drukke weg.

1. Katja:
    4 mei 2024