5 mei. Pola de Allanda.

5 mei 2024 - Asturias, Spanje

20240504_185349Zaterdagavond.

Vandaag, bevrijdingsdag is een regendag. Het plenst de hele dag. En ik ben blij dat ik eergisteren al een herberg gereserveerd heb.

Er is vandaag een keuze tussen 2 routes. Een over Hospitales, dat is een wat moeilijkere route en één over Pola de Allande, dat is een wat langere route. Omdat het al dagen slecht weer is, heb ik de makkelijke, wat langere route gekozen 😀. En hier een extra overnachting gepland. Dat komt verderop in het Camino ook beter uit omdat in Grandas Salime een museum is dat ik graag wil zien. Dat is op maandag gesloten. En dan kom ik er nu op een dinsdag langs.
Ook deze route gaat veel over glibberige paadjes, omhoog en omlaag.

20240505_090939Glibberig pad.

Voor mij gevaarlijk genoeg. Ik loop voorzichtig.

20240505_080127Nog een glibberig pad.

Vandaag samen met Elizabeth uit Chicago. De uitzichten zijn prachtig met de mist over de hellingen en mooie doorkijkjes als het even wat minder hard regent.

20240505_090903Overal veel groen.

Pola de Allande is eigenlijk groter dan ik dacht. Er zijn hier winkels, restaurants en hotels. Maar het is zondag en het plenst. De winkels zijn dicht en er is weinig te beleven op straat.

IMG-20240505-WA0008Mijn enige trui is doorweekt. Hij mag boven mijn bed drogen.