6 mei La Mesa

6 mei 2024 - Berducedo, Spanje

Vandaag is het beter weer. En dan zit er natuurlijk meer mee.
Op het programma staat een moeilijkere etappe. Van de 9 mensen op de slaapzaal gaan er 2 bagage service gebruiken, 1 iemand heeft vier kg bagage naar huis gestuurd, 1 persoon gaat een stuk met een taxi en 2 zijn steeds aan het mopperen over de zwaarte van de komende etappe.
Ik had eigenlijk niet door dat het zo'n zware etappe zou zijn. Ik heb zelfs een herberg een stuk verderop op het Camino geboekt dus moet na het moeilijke gedeelte nog een stuk lopen. Ze maken me zenuwachtig.
Ik besluit daarom om eerder op te staan zodat ik met het eerste licht kan lopen. (Het is toch warm in de slaapzaal en het stinkt er naar natte kleding die aan het drogen is) ik ben blij dat ik er weg kan.

IMG-20240506-WA0016Groen

De eerste twee uur loop ik over een paadje door een dal met een beekje dat, vanwege de regen van de laatste dagen, wild stroomt. Er is verder geen mens of auto. Je hoort alleen de vogels fluiten en het water klateren. Bekijk ook de video!
Verderop in het dal wordt het steeds stijler. Maar ik vind het nergens gevaarlijk.

Ergens houd het dal met het beekje op. En komt de top in zicht. Die is nog een stuk hoger, boven de boomgrens.

20240506_090721Boven de boomgrens

(De laatste 2 dagen ligt er geen sneeuw meer). Aan de andere kant van de berg gaat het weer naar beneden 😀.

IMG-20240506-WA0014Bloemetjes20240506_094043Routeaanduifing

In het eerste dorpje, Berducedo, ging ik eten. Wat achtetaf niet verstandig was. Ik bestelde er namelijk een dagmenu. (Dat is heel veel eten voor weinig geld). En je krijgt er wijn bij. De herbergierster vond het leuk mij te leren 'tinto de verano' te maken. Dat leek me ook leuk. Ik wist alleen niet dat we dan ook veel 'tinto de verano' gingen drinken.....afijn, na het dagmenu moest ik met volle buik en niet al te slingerend

IMG-20240506-WA0021ik probeer niet te slingeren.

nog zo'n 10 kilometer en zo'n vier dorpjes verder lopen voordat ik in La Mesa aankwam. Dat loopt niet al te prettig. En daar ga ik slapen.
Ik vond het helemaal geen zware, maar juist de allermooiste etappe tot nu toe van het Camino Primitivo.

1. R&j:
    6 mei 2024
    Zo zie je maar weer Kees volg je eigen gevoel dan kom je er wel👍👍💪🍀

Jouw reactie