3 mei. Tineo

3 mei 2024 - Tineo, Spanje

Even een verhaal over de slaapplaatsen.
Er zijn meer mensen op het Camino Primitivo dan er goedkope slaapplaatsen zijn. Dat maakt het ingewikkeld.
Vanmorgen om 8 uur lukte het me om een (goedkope) slaapplaats voor vannacht te regelen (in een herberg met een sauna). Voor mórgen leek het eerst onmogelijk iets te vinden, in Borres, waar ik heen moet, zijn 2 herbergen gesloten, de derde heeft 20 plaatsen voor de eerste 20 mensen die er langs komen. Daar zal ik als oudere man niet bijhoren. Uiteindelijk heb ik gereserveerde plaatsen van iemand overgenomen in een dorpje vóór Borres. Hij gaat proberen een dorp verderop ( wat volgens mij niet mogelijk is), een bed te krijgen. (Gedoe, gedoe, gedoe) dan moet ik de dag daarna wel weer meer lopen.

20240503_143655Uitzicht

De wandeling van vandaag was wel mooi, langzaam gaan we wat hoger de bergen in. We zijn nu op bijna 1000 meter hoogte. Maar op het laatst vandaag, was de wandeling erg, erg, erg modderig. Vooral het zeer zorgvuldig  lopen zonder uit te glijden was erg vermoeiend.

20240502_204540Farzad en ik

We hebben ondertussen een whatsapp groepje met Camino Primitivo lopers, een stuk of 8, voor foto's en tips uitwisselen.

IMG-20240503-WA0010Onderweg.

Ik ben nu anderhalf uur in de wasserette geweest om kleren te wassen en te drogen. De modder is er weer uit. Mijn enige trui is weer schoon en die kan ik morgen weer aan. Hè hè.

IMG-20240503-WA0008Ik probeer, zonder de droge was te laten vallen, in de regen weer naar het hotel te lopen.

Zometeen wordt het tijd om ergens iets te eten te vinden. Ik kijk er naar uit.

Jouw reactie