Dag 22 Unquera

23 april 2024 - Colombres, Spanje

20240423_092910Een kleine gedenkplaats waar honderden briefjes in waren opgehangen. Sommige nog maar net, anderen al jaren. Ik denk veel briefjes met wensen, maar misschien ook briefjes om te gedenken.20240423_093030Ook  met plaatjes.

Vandaag een etappe van 15 kilometer. Gisteren bleek dat alle overnachtingsplaatsen in Colombres bezet waren, ook in de plaatsjes daar vlak na. Gelukkig was er in het plaatsje net voor Colombres nog iets vrij (Er was even paniek).

20240423_082521Twee Camino's kruisen elkaar.

Dat maakte wel dat we weer een korte etappe hadden.

20240423_103208Voor wie twijfelt: deze tracktor werkt niet meer.

We hadden voor vandaag geboekt bij het Rio Deva Hostel. Vanmiddag zou het regenen, we vertrokken dus op tijd om voor de regen aan te komen. Dat is gelukt. En ondertussen regent het. Maar we hebben wel vier kilometer meer gelopen! Er zijn namelijk 2 Rio Deva Hostels: nummer 1 en nummer 2.
Tsja, daar kan ik geen rekening mee houden, ze liggen twee kilometer uit elkaar en Manel en ik waren naar de verkeerde gelopen. Gewoon het andere hostel voorbij gelopen. Dus twee kilometer terug.
We hebben allebei hier een eenpersoonskamer die van alle luxe is voorzien. Zoveel luxe ben ik ontwent.😀

We hebben weer een leuke wandeling gemaakt, de laatste dag in Cantabrië.

20240423_102111Goudvink.

Morgen loop ik in Asturias, de volgende Spaanse provincie.
Het was vanmorgen erg fris. Ik loop al dagen met T-shirt, trui met hoodie en windjack aan. Alleen als we doorlopen houden we het, net, warm. Vanmorgen hadden we lange tijd de handen in onze mouwen verstopt. 's Middags wordt het wel warm hoor, je hoeft geen medelijden met ons te hebben. Het is zelfs prettig om te lopen als het fris is.

Jouw reactie