Van Saint-Étienne-De-Baigorry naar Saint-Jean-Pied-De-Port

13 juni 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Laat ik beginnen met een oproep.
Ik zoek iemand die het heel leuk lijkt om in 2020, of eventueel 2021 in de periode juni tot en met september twee maanden met mij door de Pyreneeën te wandelen.

Mooie bloem

Die persoon moet wel
1. Dagelijks meer dan twintig kilometer kunnen lopen op oneffen paadjes met ongeveer 10 kg bagage.
Oefening baart kunst
2. Dagelijks 1000 tot wel 1300 meter kunnen stijgen en dalen! (op die oneffen paadjes met die 10 kg bagage), soms nog meer stijgen, maar dan minder dalen en andersom.
Oefening baart kunst.
3. Per dag ongeveer € 15-20 euro voor een plaats op een slaapzaal van een gîte en € 15-20 voor een avondmaaltijd kunnen en willen betalen.

Vandaag heb ik mijn laatste wandeling op de GR10 voor nu gemaakt. Ik was weer om zes uur opgestaan en ben weer om 7 uur gaan wandelen. Het was de beste wandelweer tot nu toe. Eerst behoorlijk fris en bewolkt zodat ik, makkelijker dan met grote hitte, de berg op kon klimmen. Weer een 1000 + meter berg. Toen om elf uur de zon doorbrak was ik boven en had ik een schitterend uitzicht over de vallei, met in de verte ook de bergkam waar ik gisteren overliep.

Uitzicht

Zelfs de geiten zijn groen

De afdaling was heel geleidelijk, en over een redelijk breed pad, zodat ik niet steeds op de plaatsing van mijn voeten hoefde te letten maar echt kon genieten van uitzichten over het baskische land.

RivierUitzicht

Hier in dit dorpje heb ik mijn loopstokken opgeborgen, gedouched en mijn blaren verzorgd. Ik zit nu met een Ier in de kroeg mijn laatste loopdag te evalueren.

Tot morgen

1. Katja:
    14 juni 2019
    Mooie foto's hoor!
    Geniet nog even van de laatste dag en dan tot gauw!