Water en Vuur

30 mei 2018

Terwijl iemand van het kamp waar we nu zijn het houtvuurtje in onze gers aanmaakt, begin ik met mijn blog van vandaag. Vandaag hadden we weer een reisdag. Ik geloof dat een aantal mensen uit onze groep wel een rustdag willen hebben, maar dat duurt nog een paar dagen. We gingen vanmorgen weer met allemaal gehobbel weg van het spa kamp. Vlak voor een stadje moesten we allemaal te voet een paar bruggen over, daarna kwamen één voor één de busjes achter ons aan. In het stadje moesten de busjes gerepareerd worden, wij hadden een paar uur voor onszelf. Gelukkig vonden Anet en ik een backpackers hotel, met intenet, zodat ik eindelijk een paar blogs kon posten. Ook wat fotoos, maar day gaat niet zo snel, zo goed was dat internet nou ook weer niet.

Anets haar wordt wat langer, ze heeft vanmorgen in Tsetserleg een bandje voor haar haar gekocht zodat ze weer een staartje heeft. Ze ziet er mooi uit.
Daarna gingen we verder, over prachtige wegen en door een adembenemend mooi mongools landschap, naar een dode vulkaan, volgens de reisleidster 5 miljoen jaar niet aktief, voor mij zag het er uit alsof hij 100 jaar geleden nog is uitgebarsten (Khorgo vulkaan). Ons kamp van vandaag ligt er vlakbij (Khorgo camp). Op de bergen achter ons ligt nog een beeje sneeuw, overdag is het hier 28 graden, 's nachts vriest het. Ik heb hier in een steen een klavertje vier voor Anet gevonden.
Het wordt nu, door het vuur weer superwarm in onze gers. Ik ga de deur maar gauw weer openzetten voordat de boel in de brand vliegt.
Tot morgen.