Tren del Fin del Mundo

25 februari 2019 - Río Grande, Argentinië

Ushuaia is een mooi dorpje, en door alle besneeuwde bergtoppen aan deze en de andere kant van de straat van Magelhaens doet het bijna Zwitsers aan.

Uitzicht Ushuaia

Tren del Fin del Mundo is de allermooiste en allerbeste naam voor een trein. Van oorsprong is het een trein voor gevangenen, die vertrekt uit de meest zuidelijke stad van onze aardbol, aangelegd rond 1900. Nu rijden over het spoor elke dag zo'n tien stoomtreinen afgeladen met toeristen. Het spoor is ongeveer 7 kilometer lang, vroeger waren dat er 14. Maar het blijft leuk.

Tren del Fin del Mindo

Ik heb ook een aantal steentjes meegenomen van het einde van de wereld. Aan de andere kant van het dorp is het Fin del Mundo Museum. Het beslaat drie kamers van een oude bank, maar is wel leuk om te bezoeken. Er woonden 7000 jaar geleden al mensen hier. Ik ben nu druk bezig dit te typen en Katja is druk bezig met de wandeltochtjes plannen vanuit onze volgende stop: Puerto Natales. Daar gaan we morgen naar toe, het ligt in Chili, en in dat dorp blijven we dan 6 dagen. Dan kunnen we, naast allerlei bergwandelingen maken, ook eindelijk de was doen.

1. Anet:
    25 februari 2019