Tierra del Fuego

25 februari 2019 - Río Grande, Argentinië

Het was weer een lange reisdag vandaag. Met verschillende bussen en een veerpont zijn we nu aangekomen bij het meest zuidelijke gedeelte van onze reis. Tierra del Fuego. Argentinië uit, Chili in, Chili uit, Argentinië in, het kostte allemaal verschrikkelijk veel tijd. We overnachten nu in Ushuaia.

Ik had gedacht dat Vuurland maar een klein landje, horend bij Chili en Argentinië zou zijn, maar het is toch een aantal maal groter dan Nederland. Het lijkt zo klein in de atlas.

Grappig om te vertellen is: er zijn allerlei groepen (wandelaars, bikers, harlopers, fietsers, camperclubs, maar ook schaakverenigingen etc) die als reisdoel Tierra del Fuego hadden en dat ook met stikkers wilden aangeven.

Muur kantoor veerpont

Bij de pont naar Vuurland.

WegbewijzeringVeerpont naar Tierra del Fuego

Maar ook bij de diverse grensposten is alles wat beplakt kan worden, met stikkers van die groepen beplakt.

Raam Chileense grenspost

Ik ben moe en ga slapen.