Van Ushuaia naar Puerto Natales

27 februari 2019 - Natales, Chili

We zijn twee weken onderweg. Vandaag hebben we weer een hele lange reisdag gehad. We moesten al voor het ontbijt weer naar de bus. Gisteren hadden we al wel wat inkopen gedaan, dus we hebben in de bus ontbeten.

Deze reisdag gingen we weer de grens met Chili over. Van Argentinië naar Chili mag je geen vlees, groente, kaas en fruit meenemen. Vorige week wisten Katja en ik dat nog niet, dus toen moesten we bij de grens als de wiedeweerga al ons fruit enzo opeten. Vandaag waren wij wel goed voorbereid, wij hadden geen problemen, het was echter opvallend hoeveel buspassagiers daar niet van op de hoogte waren en nu ook als razende Roelanden hun niet toegestaande etenswaren moesten nuttigen. Ook nu hield de Chileense douane een vette buit over aan de contrôle van de bagage van onze bus.

We hadden een overstap met een paar uur wachten in Punto Arenas, dat kwam eigenlijk wel goed uit, omdat we daar geld konden wisselen voor Chileense Pesos en even een beetje konden eten.

Uiteindelijk zijn we nu midden in de nacht bij ons hotel aangekomen. Het ligt best nog een stuk (twee kilometer) van de busterminal.

Tot morgen.

1. Matthijs:
    27 februari 2019
    Leuke update weer Kees, blijf er van genieten!