Reisdag El Chaltén naar El Calafate

22 februari 2019 - El Calafate, Argentinië

Ergens denk ik steeds 'een reisdag, lekker rustig' maar dat is niet echt zo. Het begint met alles weer in de rugzak te proppen en met volle bepakking lopen naar de bushalte, in dit geval een half uur. Dan zorgen dat je bagage meekomt in de bus. En bij aankomst in de plaats van bestemming weer zoeken waar je heen moet. In dit geval een uur lopen, wat ook kwam omdat we een beetje verkeerd waren gelopen.Daarna de planning van de bezienswaardigheden maken en organiseren. Morgen gaan we naar een van de mooiste gletsjers van de wereld, de Perito Moreno. Wil iedereen alsjeblieft duimen dat we mooi weer hebben?

Vanmiddag hebben we ook de laatste stukjes transport van onze reis geboekt. We hadden redelijk wat in Nederland kunnen boeken, sommige dingen hier, en vandaag de laatste busreizen en nog een uitstapje geboekt. Dat voelt ook wel fijn dat dat klaar is.

We hebben nu een kamer met een mooi uitzicht over lago Argentina, maar het is hier wel heel gehorig. En niet zo gezellig. De laatste hotels die we nog moeten boeken gaan we dus maar in gezellige backpack hostels. Die moeten we nog wel reserveren.

We hebben heerlijk avondeten gehad. Tot morgen.