De achtste dag

21 februari 2019 - El Chalten, Argentinië

Laguna de Los Tres.

Vandaag zijn Katja en ik naar dit gletsjermeer gelopen. Er komen drie gletsjers op uit. Het is verreweg de mooiste eendagstrektocht hier, en naar het mooiste gletsjermeer in het 'Parque National Los Glaciares'. Dat vinden Katja en ik ook, het meer in onvoorstelbaar magistraal. Het is anderhalve kilometer naar het begin van de route en dan tien kilometer wandelen. (En daarna terug!). Op de heenweg (bijna 6 uur) hadden we de hele tijd lichte sneeuwval tegen, op de terugreis (bijna 5 uur) werd het steeds zonniger. Bij de laatste kilometer op de heenweg stond een bordje, dat de weg in die ene kilometer 400 meter zou klimmen, de weg slecht was, dat alleen ervaren wandelaars in goede conditie het moesten lopen. En dat er geen sneeuw mocht liggen. (Zie foto). Ahum, Katja en ik besloten dat we wel even zouden kijken of het wou. Verkeerde beslissing. Maar we hebben de tocht volbracht!! Onderweg weer veel dieren gezien, sommige wel andere niet op de foto. Katja en ik hebben vandaag condors gezien! Van dichtbij, maar niet op de foto, en eerder al een paar Turkey Vulture (Jote de Cabeze Colorada), ook niet op de foto. Vandaag wel een leuke vogel mooi gefotografeerd, maar ik weet niet hoe die heet. Iemand wel? Na elf uur wandelen zijn we verbrand. Elke spier en elk gewricht in ons lichaam doet pijn, maar we hebben een schitterende tocht gelopen. De meeste foto's zijn van de terugweg, toen hadden we beter weer.

Tot morgen