Gobiwoestijn

22 mei 2018 - Gurvan Saikhan Mountains, Mongolië

Vandaag zijn we verder de woestijn in gegaan, nu de zuidelijke Gobi-woestijn. Het was prachtig weer, heel anders dan gisteren. Na een bezoek aan een dorpje voor de lunch ging het verder naar het zuiden, tot we bij een vallei aankwamen waar we een museum bezochten met wetenswaardigheden (dinosauruseieren) over het gebergte aan het eind van de vallei. Na een tijdje lopend door de vallei een riviertje gevolgd te hebben waardoor we dieper in de bergen waren gekomen, kwamen we aan bij restanten van een gletsjer. En op de gletsjer een kudde jaks. Gekker moet het toch niet worden. Een gletsjer in een woestijn met daarop jaks!!!!!
We zijn nog een eind verder door de vallei gelopen over de gletsjer en na een uur omgekeerd. Overal bloeiden bloemen, het is hier nu echt lente. Zo hier en daar zagen en hoorden we marmotten. Daarna zijn we weer teruggelopen naar de busjes en verder gereden naar de gers waar we vandaag overnachten. Deze gers is wat luxer (met een kolenkachel) dan die van gisteren, Anet had zelfs het genot van een warme douche, ik helaas niet.