Etappe 2. Naar Orio

4 april 2024 - Zarautz, Spanje

Gisteravond was er voldoende plaats in de herberg in Pasaje de San Juan.

Vandaag is het prachtig wandelweer. In de herberg was geen ontbijt, dus we gaan op tijd met het bootje de baai over.

20240404_075524

Daar beginnen we met een wandeltocht van 8 kilometer naar San Sebastian met het idee daar te brunchen. De eerste 2 kilometer gaat zeer stijl omhoog, en tot onze grote verrassing staat bovenop de heuvel een nieuwe herberg waar we gratis koffie krijgen en kunnen ontbijten. FIJN.

20240404_094557

Over een mooi wandelpad vervolgen we de route, steeds op en af de kliffen

20240404_104439

tot we de boulevard van San Sebastian berijken. Wat een mensen. We stoppen er niet, we lopen door richting Orio.

20240404_163724

Onderweg zijn er nog 2 barretjes, waar we wat fris kunnen drinken. In een van die barren zit een mooie Bask die erg trots is, en die glunderd als ik vraag of ik een foto van hem  mag maken. Ook FIJN.

20240404_142711

Mijn benen zijn wel pijnlijk na de hele dag geklommen en weer gedaald te hebben langs de kust. Het zal nog wel enige dagen duren voor ze aan het langs de kust wandelen gewend zijn.

Helaas is de herberg in Orío ermee gestopt. Omdat ik niet nog 10 kilometer naar het volgende dorp wil en kan lopen, heb ik hier snel een kamer in een hotel geboekt. Gelukkig was er plaats, maar het is veel duurder dan een pelgrimsherberg.

Tot morgen. Kees

Jouw reactie