Dromen komen uit

22 september 2022 - Ambarinakoho, Madagaskar

Alle ellende van de afgelopen dagen zijn we vergeten. Vandaag lukt alles.

Gisteravond hebben Anet en ik ons opgegeven om te gaan snorkelen op het koraal rif.

8ED82E81-FDEF-492F-B1DE-DE9464B43A17

We zitten om acht uur samen in een kleine dhow zonder motor. Een half uur lang gaan de peddels van drie stoere Malagassische mannen in een perfecte harmonie door het water tot we bij het rif zijn. Met onze flippers aan en duikbril op komen we terecht in de wereld van levend koraal met verschillende kleuren en duizenden kleurijke visjes. Ook zee-egels en zeesterren, een kreeft en een heel klein haaitje. Eigenlijk wil ik de hele dag wel hier blijven, maar na een uur worden onze armen moe.
Het vierkante zeil wordt gehesen, geruisloos zeilt het bootje weer richting het resort. Bij het afrekenen brengt een visser net een paar kreeften naar de kok, Anet is zo slim om meteen twee kreeften voor het avondeten te bestellen!!!!

's Middags gaat Anet zich al verheugen op het diner, ik ga met Jasper, een reisgenoot met wie ik het goed kan vinden, een wandeling maken door twee nationale parken, en leer veel van de erg gemotiveerde gids die heel veel over baobabs en vooral schildpadden

20220921_164349

verteld. Jaarlijks worden duizenden schildpadden

20220921_16133820220921_16514825 kilo schildpad

door de douane in beslag genomen, en hier worden ze weer in de natuur teruggezet.

20220921_154731ringstaartmaki20220921_162334klein schildpadje.

Een soort Pieterburen in het groot.

20220921_155008Brigitte Bardot, de franse Lenie 't Hart.

De wandeling van drie uur doet me zeer goed. Terug bij onze bungalow heb ik nog net tijd voor een douche, daarna kunnen we samen genieten van onze kreeften

20220921_193425

bij zonsondergang, en dankbaar zijn voor deze dag.