La Souterraine à Saint-Priest-la-Feuille

24 april 2022 - Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk

Gisteren heb ik geen blog gemaakt. Ik had niet echt iets te melden. Dat heb ik natuurlijk nooit, maar dan weten jullie wel waar ik dat niet heb. ;)
Vandaag is een echte regendag. Kennelijk hoort dat er ook bij. Ik heb de cover om mijn rugzak en mijn zuidwester op mijn hoofd, eigenlijk valt de regen wel mee.
Het hotel waar ik drie nachten geslapen heb is van een heel aardige, oudere vrouw die zeer chique frans spreekt. Ze heeft het hotel sinds 1962 en ze zegt dat alles nog in de originele staat is. De vloeren en het behang zien er inderdaad nog uit alsof die uit 1962 komen. De douche was wel lekker warm, er hangt echter wel een veel modernere telefoon. Ook betwijfel ik of de muffe geur er in de jaren 60 al hing.

Telefoon

Vandaag had ik maar 7 km te lopen, niet over een wandelpad maar over de 'gewone' weg. Die afstand was ook wel genoeg, ik voel mijn voeten alweer.

De weg van vandaagde weg naar Saint-Priest-la-Feuille

Saint-Priest-la-Feuille

Het kleine kerkje in Saint-Priest-La-Feuilleklein gezellig kerkje

Aangekomen bij mijn gereserveerde slaapplek blijkt dat ik, na een pension, een slaapzaal en een hotel, vannacht slaap in een tuinhuis, waar twee kleine slaapkamertjes en een keukentje zijn afgetimmerd. De famillie brengt mij vanavond een bord met eten, omdat de auberge en het restaurant in het dorp dicht zijn. Prachtig.

Heiligeeen heilige die ik in vele kerken tegenkom

In Frankrijk heeft men hetzelfde probleem als men in Nederland heeft, personeel. In Cargilesse, Crozant, La Souterraine en ook hier zijn (sommige) (alle) horeca gelegenheden dicht door tekort aan personeel. (Er zijn ook geen jongeren meer).
Vandaag zijn hier ook verkiezingen, haha, als buitenlander heb ik wel mijn voorkeur.