Auros naar Bernos-Beaulac

16 mei 2022 - Bernos-Beaulac, Frankrijk

Het eten was goed in Auros, het bed was perfect. Alléén op een kamer, op een perfecte matras. Heerlijk. Slapen.

Maar ja, een pelgrim staat om 6 uur op. Eet om kwart over 6 en om 7 uur hoppa, op weg. Al voor het afgesproken tijdstip was ik bij de kerk in het volgende plaatsje, en daar stond Sébastiaan al te wachten. De komende dagen probeer ik met Sébastiaan samen te wandelen. We hebben ongeveer hetzelfde tempo, en hij wil ook graag iets meer zien dan alleen 'de weg'.

20220516_105822kathedraal van Bazas

Vannacht heeft het nog geregend, dus de weg en het hoge gras waren eerst nog vochtig.
Na nog een uur gewandeld te hebben kon ik de beenstukken alweer afritsen. De wolken waren weg en het werd al gauw warm. Na 17  kilometer bereiken we Bazas. Eigenlijk had ik een grotere stad verwacht. Het heeft een kathedraal met een mooie façade, maar van binnen valt hij mij toch wel tegen. Na de lunch op de markt voor de kerk moesten we nog 8 kilometer over het Camino

20220516_132916het camino wordt vlak

en 5 kilometer naar de B&B. Dus ik heb weer 30 kilometer gelopen. Het is eigenlijk net meer dan ik wil. Ik voel mijn voeten en benen dan ook behoorlijk.

20220516_151656mooie kerktoren van Beaulac

Het B&B is bij een oude watermolen, waar vroeger papier gemaakt werd. Bij  het waterreservoir van de molen is een heus strand met wit zand. Het lijkt een paradijs maar er zijn geen hangmatten en geen pina colada. Er zijn wel muggen.

IMG-20220516-WA0003zandstrand

Morgen gaan we weer zo'n lang stuk lopen, maar dan is het camino wel zo plat als een dubbeltje.