Rustdag

9 juni 2019 - Saint-Pée-sur-Nivelle, Frankrijk

Ik ben een beetje dom.
Gisteren had ik in het route boek gekeken en gezien dat er op de komende etappe geen overnachtings plekken halverwege waren. Daarom had ik maar een rustdag ingepland.
Ik heb een beetje rondgelopen in dit dorpje ik was snel uitgekeken, De Groeve is groter. Maar hier hebben ze wel een kerk

Kerk van Ainhoa

Vanmiddag zag ik dat ik gisteren bij de verkeerde etappe had gekeken. In de komende etappe is juist een mooie en goedkope overnachtingsmogelijkheid halverwege. De etappe daarna niet.

Ik had vandaag mooi een halve etappe kunnen lopen.
Nou ja, misschien dan morgen maar een halve etappe. Ik moet maar even zien hoe mijn voeten zich houden.
Het wandelen gaat zo wel langer duren.
Dat zal Anet niet zo leuk vinden. Maar ja, hoe vertel ik haar dat? Zou ze boos worden?

Het is ook weer een les, nog nauwkeuriger de kaarten en beschrijvingen lezen.
Een andere les is dat ik in Nederland echt meer moeite moet doen om een wandelgenoot te zoeken. Er lopen hier wel wat andere mensen, naar niet zoveel. Die zijn met hun eigen wandeling bezig. En ik heb nog bijna niemand ontmoet met wie ik meer praatte dan "Hallo, loop jij ook de GR10?" Of dat soort nietszeggende gesprekken. Dat is prima voor 10 dagen hoor, maar voor een maand lijkt me dat niet leuk.

Een van de vele waterpunten onderweg

Ik neem elke dag drie liter water mee, maar er zijn voldoende waterpunten onderweg, daar kan ik wel een kilo op bezuinigen.
Ik heb vanwege de rustdag ook niet zo veel foto's gemaakt, maar ik heb nog wel een paar foto's van gisteren. Een van een waterval en een van een mooi bruggetje

Waterval onderweg

Bruggetje

Tot morgen

1. Anet:
    9 juni 2019
    Tja.... misschien toch maar even naar de kerk om je zonde op te biechten en vergiffenis te vragen? 😇🤣
  2. R&j:
    9 juni 2019
    Hallo Kees
    Volgens mij ben je echt aan het genieten, fijn om te lezen, en Anet vergeeft je zonden vast wel😇🤗 succes met de aankomende etappes