Oesters in Calcane

9 juli 2019 - Saint-Malo, Frankrijk

Camperplek in Saint-Malo

Vanmorgen heb ik voor het eerst deze vakantie lekker uitgeslapen. Ik bedacht me ook dat ik nog geen enkele mug gezien heb. Dat is erg prettig.

We hebben vandaag weer een heel stuk gefietst. Op de heenweg langs de kust via een aantal uitzichtspunten (steeds weer klimmen en dalen) naar, uiteindelijk het dorpje Calcane. Ze zeggen dat je in dit dorpje de lekkerste oesters van de hele wereld kunt eten. Anet en ik hebben dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om in Calcane als lunch een pan mosselen te eten. Hahaha, oesters staan niet op mijn menulijstje.
Het zijn wel allemaal prachtige dorpjes hier hoor. Met een overvloed aan mooie kerken en prachtige uitzichten.

Verger Chapelle

De Verger Chapelle van Saint Marie, bij Le Verger, een kerkje vol met herinneringen en afbeeldingen aan wel, of juist niet, omgekomen vissers.

In de Verger Chapelle

Maar gelukkig ook zeer mooie beelden.

Vissersvrouwen in Calcane

Een werkelijk prachtig beeld/fontein van vissersvrouwen in Calcane.

Beeldje in de kerk van Calcane

We zijn door het binnenland teruggefietst, midden op de dag, maar de warmte viel eigenlijk wel mee.
Omdat we tussen de middag al flink hadden gebunkerd heb ik vanavond een maaltijdsalade gemaakt.

Maaltijdsalade

Tot morgen.

1. Katja:
    10 juli 2019
    Wat een leuke foto van Anet!