Hendaye

6 juni 2019 - Irun, Spanje

Gisteravond heb ik nog, vanaf het strand, het eerste stukje van de route gelopen, tot daar waar de route het stadje verlaat, en vandaar uitgezocht wat de kortste route naar het appartement is. Dat scheelt morgen. Hendaye is een klein baskisch plaatsje, het heeft een mooie baai, en de huizen liggen bevallig over de heuvels rondom die baai gedrapeerd. Alles is overal in drie talen aangegeven, dat maakt het trouwens niet altijd duidelijker. Het is hier natuurlijk wel toeristisch, maar eigenlijk had ik het vele malen erger verwacht. Er zijn hier nogal wat surfers, en mooie golven!, maar het seizoen is nog niet begonnen.

Uitzicht over Hendaye en aan de andere kant van de baai Irun (Spanje)

Vandaag heb ik een stukje (anderhalf uur) van het GR pad buiten Hendaye gelopen. Natuurlijk ben ik al verkeerd gelopen, dat scheelt morgen ook maar weer hoop ik. Het was prachtig wandelweer, half bewolkt en niet te warm.
Verder heb ik wat eten, voornamelijk water en brood, voor onderweg gekocht. De hele dag spookt het in mijn hoofd: wat zal ik allemaal wel, en vooral ook niet meeneem in mijn rugzak. Het is zó jammer dat ik geen muildier heb.

Tot morgen