Hardenberg Ommen

25 februari 2020 - Arrien, Nederland

Ik heb afgelopen week een camelback gekocht, die heb ik vandaag meteen in gebruik genomen. Vanavond weet ik hopelijk of die goed bevalt.

Door de regen van gisteren staat het water in de vecht vandaag erg hoog. Het ziet er in het zonnetje vanuit Hardenberg prachtig uit, en ik kan een paar leuke fotoos maken.

20200225_103228

Plotseling houdt echter het Pieterpad op, het verdwijnt in het water.

20200225_103714

Ik moet teruglopen en over de grote dijk het eerste stuk van de route afleggen. Het is gelukkig mooi weer met leuke kleine kleine wolkjes in de lucht.

20200225_104919

20200225_105025

Een stukje omlopen geeft niet al is de route wel langer dan de routes vorige week. Na een dik uur verdwijnt de weg plotseling weer.

Nu is er ook een lang stuk weg verdwenen. Ik kan niet verder. Ik moet een paar kilometer teruglopen, weer terug naar Hardenberg en een route langs de doorgaande weg naar Rheeze nemen. Ach het is mooi weer en de dag duurt nog lang. En ik kom langs prachtige uitzichten

20200225_112356

20200225_114849

Na Rheeze kom ik weer op het Pieterpad en ik kan door de bossen flink doorlopen, al moet ik ook daar uitkijken voor diepe plassen en gladde weggetjes.
Gaandeweg komt er meer en meer vemoeidheid in mijn benen. Pauzes verminderen het zure gevoel niet genoeg. En het gaat weer hard regenen, gelukkig niet lang.
Ik zit nu met zware benen in mijn B & B, ik heb vandaag ongeveer 30 km gelopen, ik weet niet of ik morgen de volgende etappe loop, eerst maar eens een nachtje slapen. En het zal ook van het weer afhangen.

20200225_135657

De camelback bevalt prima. Het is een waterzak van ruim 3 liter, die in mijn rugzak past, met een slangetje waaruit ik kan drinken. Het gewicht zit mooi vlak bij mijn rug waardoor het makkelijker en beter te tillen is. Ik kan nu al lopende drinken, ik hoef niet meer elke keer mijn rugzak af te doen om een flesje te pakken. Ik moet alleen wel mijn halve ugzak uitpakken om de waterzak te kunnen vullen, maar met drie liter hoeft dat maximaal één keer per dag en op dagen als vandaag en vorige week drink ik nog niet de helft.