Hellendoorn Holten 5 maart

5 maart 2020 - De Groeve, Nederland

20200305_081426

Soms slaap ik slecht, zonder dat ik weet waarom. Vannacht heb ik ook slecht geslapen.
Anet moest al weer redelijk vroeg naar het noorden, dus we ontbeten om 7:30.
Daarna ben ik ook gaan lopen.
In Hellendoorn kwam ik een stel kauwgom recycle bakken tegen.
Ik erger me ook altijd verschrikkelijk aan al die kauwgom op straat, maar het idee dat ze misschien wel weer kauwgom van kauwgom maken spreekt mij niet erg aan.

De kerk in Hellendoorn is ook bijzonder, het achterste gedeelte is heel hoog, het komt hoger dan de dakgoot van de toren, en het middengedeelte is behoorlijk laag.

20200305_084429

Ik had gedacht dat Hellendoorn zo'n beetje evengroot zou zijn als Zuidlaren, maar dat valt tegen. Er zijn heel weinig winkels en in slechts enkele minuten ben ik van noordoost naar zuidwest door het hele dorpje gelopen. Gelijk daarna gaan de zand- en fietspaden ook weer stijgen en dalen. Het is echt zo dat mijn adem zwaarder wordt als de weg omhoog gaat.
Naar beneden is makkelijker.

20200305_091355

Eerst over de Haarlerberg, daar had ik nog nooit van gehoord, 6 km verder de Holterberg, waar ik lunch met een mooi uitzicht. Het is niet zulk mooi weer als gisteren maar ik heb ook vandaag geen regen gehad. Dat is erg prettig.

20200305_115107

20200305_125838

Het laatste stukje van de etappe is erg mooi, over een zandpad en door een beukenlaan naar de langzaam dichterbij komende bebouwing van Holten. Bij de laatste beukenboom begint het perron, en stopt de etappe en daar kan ik dan uitzoeken hoe ik van Holten naar Zuidlaren kom.