Isalo National Park (23 september)

24 september 2022 - Ranomafana, Madagaskar

Het dagelijks ritueel begint weer om 6 uur. Als de bliksem opstaan, ontbijten en in de bus gaan. Maar vandaag wel in een zeer mooie en bijzondere lodge. We slapen in een permanente tent gebouwd onder een rieten dak met een mooi vormgegeven stenen badzaal met meerdere wastafels en twee stortdouches, een binnen en één buiten, in een ommuurde tuin!!!!

kijk ook het filmpje van Anet ergens in het blog.
Geen reisdag, maar toch vroeg op. Dan zijn de dieren het meest actief. We wandelen door verschillende delen van dit heuvelachtige natinaal park. 's Ochtends gaan we door het hooggelegen terrein met veel struiken die net in blad beginnen te komen (de lente begint hier).

20220923_085830bloeiende olifantspoot

Dit is het juiste jaargetijde om kameleons te zien, ze kunnen zich niet goed verschuilen, er zijn geen bladeren. We zien twee soorten wandelende takken, en veel kameleons, helaas maar één kleurrijke. Een fluoriserende oranje kameleon. Mijn camera blijft zich echter focussen op blaadjes en takjes en niet op de oranje schoonheid.

IMG-20220924-WA0000oranje kameleon.20220923_095754groen meer bij de ochtendwandeling.

Bij de lunch in het Nationaal Park, zie ik weer allerlei lemuren. Ook weer een voor mij nieuwe soort, de 'bruine lemuur'. Ik had al wel de 'roodvoorhoofd bruine lemuur' gezien, maar deze niet. Ook de 'Shivaka' die ik hier zie is een ander soort 'sivaka' dan die ik eerder zag. Na de lunch in het park gaan we, Anet gaat ook mee, een wandeling maken, door een kloof. Canyoning.

20220923_14484320220923_103002

Paradijsvogels, love birds, malagassische hoppen en kolibries vliegen om ons heen.

20220923_152100

Uiteindelijk komen we bij een paar verschillend gekleurde meertjes uit met watervallen op de achtergrond.

20220923_145809

Een mooie beloning voor al ons klauterwerk.