Etappe 3 van Orio naar Askizu

5 april 2024 - Zumaia, Spanje

Orio is een prachtig baskisch dorp aan een lange inham van de golf van Biskaje. Ik heb er gisteravond lekker gegeten en had als dessert een heerlijke, zeer speciaal klaargemaakte koffie (Vloeibare chocolade, crême, een ferrero rocher en daarover hete koffie). Dat ga ik thuis ook proberen.

20240405_074931ontbijt in Orio

Het was voor mij een leuke verrassing. Ik heb slecht geslapen terwijl ik een kamer voor mezelf had, raar he?
Na het ontbijt zijn we gaan wandelen. De route van vandaag is veel vlakker dan gisteren, dus we schieten lekker snel op.

20240405_085712pelgrimsmonument

Het is heerlijk wandelen langs de zee, door Zarautz,

20240405_094800kunst in Zarautz

en verder langs de zee.

20240405_105128bij Getaria

We lunchen al vroeg in Getaria, waarvandaan het nog 4 kilometer naar de door ons gereserveerde bestemming is.

20240405_111305kerk van Getaria

Ik vind het prima om daar te stoppen, dan heb ik tijd om te wassen en mijn voeten rust te geven. Ze hebben hier ook een simpele goedkope pelgrimsmaaltijd, lekker.

Hedy wil juist graag doorlopen in het mooie wandelweer, Edith denkt er een uurtje over en besluit in de herberg te blijven. Morgen wandelen we niet meer samen verder, maar gaan we elk onze eigen weg.

20240405_122904weg bij Askizu

Ik had de was al voor 14:00 aan de waslijn hangen. Met het heerlijke briesje weet ik wel zeker dat het in de loop van de middag al droog zal zijn.

tot morgen.

1. Jannie en Roel:
    5 april 2024
    Ziet er allemaal prachtig uit Kees, en het gaat allemaal goed begrijp ik👍👍👍

Jouw reactie