Dag 15. Santoña - Noja - Güemes

16 april 2024 - Güemes, Spanje

20240416_102827pelgrimspad bij Noja.

We waren vannacht in de jeugherberg met ons tweeën. Er is plaats voor meer dan 100 mensen.

Het is een regendag. Niet de hele dag, maar ik had onderweg een paar stevige regenbuien en veel miezerregen. Manel en ik lopen vandaag ook samen. Hij was van plan een tour langs allerlei vuurtorens maken maar door het slechte weer was dat een te grote toer.

20240416_133004pelgrimspad bij Guemes

Tot Santander, morgen dus, lopen we sowieso samen.
De eerste uren dat we liepen, was er nergens een bar open om koffie te drinken en was het te nat om zomaar ergens te gaan zitten. Pas na drie uur wandelen, in Noja, waren de winkels en de barren open, zelfs de kerk.

20240416_092032San Jacques

Noja is een leuk stadje. Ik zag er ook kunst met  morbide humor.

20240416_112741Deze pelgrims kregen ook niet genoeg te eten.

Het pelgrimspad liep daarna weg van kust, door het mooi glooiende landschap, schattige dorpjes en langs gesloten kerken.

20240416_121814Uitzicht.

Door de regen nam ik minder tijd om te genieten.

20240416_134650Uitzicht.

Ook omdat we zo'n 25 kilometer moesten lopen. Maar dat is gelukt, en ik ben niet doorweekt.

20240416_155031opgemaakt bed.

Ik heb mijn bed weer opgemaakt. Ik heb extra mijn best gedaan 😀. Je krijgt in een herberg vaak een papieren laken en een papieren kussensloop. Als je niet uitkijkt scheuren die al voordat je je bed opgemaakt hebt.

Vandaag ben in in de 'Albergue La Cavana del abuela Pueto', bij Güemes. Het is donativo, (je geeft dat wat je het waard vind), maar ik moet straks een half uur naar de eigenaar luisteren :), over  wat de doelstelling van zijn instelling is.
Tot morgen.

Jouw reactie