28 april Villaviciosa

29 april 2024 - Villaviciosa, Spanje

Het is vandaag een prachtige, halfbewolkte zondag. De wegen zijn nog nat. Maar het is helemaal droog.

20240428_084723

We vertrekken om half acht. Kennelijk went mijn lichaam aan het lopen, want om half twaalf lopen we al Villaviciosa in. Dat is 18 kilometer verder. Het was niet helemaal vlak, en we zijn ook echt wel een paar keer gestopt om te drinken en foto's te maken.

20240428_094809Nog een orrio (opslagplaats)

De zee ligt vandaag wat verder weg. Morgen begint voor mij ook het tweede deel van de reis. Ik ga dan meer de bergen in om naar Compostella te lopen. Manel loopt nog een stuk verder langs de kust.
Ook vandaag valt de zachte frisgroene kleur van de natuur op. Een gedeelte van de ochtend lopen we langs een beekje, de regen van vannacht heeft alles nog vochtig achtergelaten. Het onkruid staat overal hoog. Een prachtig gezicht.

20240428_095457Waterval.

Als ze het pelgrimspad niet zouden onderhouden zou het snel overwoekerd raken.

20240428_104743El camino

Villaviciosa en Colunga zijn echt kleine stadjes. Ik heb nog gekeken of er ergens een dinosaurus museum is (restanten van die dieren worden hier gevonden). Maar ik heb geen dino-museum ontdekt. Gisteren wel een plaat met de dinosaurussen die hier ooit waren.

20240427_145902

Ik ben ook benieuwd naar het tweede deel van de tocht. Die begint morgen. Ik ga meer hoogtemeters per dag maken en er zijn veel minder pelgrims op die route dan op de huidige (wat ik wel prettig vind).

1. Jannie en Roel:
    29 april 2024
    Veel succes met het maken van de hoogte meters Kees💪🍀

Jouw reactie