Dag 11, etappe 9. Van Bilbao naar Portugaleta

12 april 2024 - Portugalete, Spanje

Gisteravond is het feest in Bilbao nog heel lang doorgegaan. Bij de video's is een filmpje van het feest.
Het is niet zo ver, 14 kilometer verder. Manel en ik nemen een andere route, helemaal langs de rivier tot in Portugalete. In Bilbao ligt nog veel rommel van het feest.

20240412_074101

Die route is wel wat langer maar vlak, en we hebben een mooie zonnige morgen, met uitzicht over la ria.

20240412_101941

Het voetpad hebben ze hier plotseling met een rennend meisje aangegeven.

20240412_085800

In Areeta bezoeken we nog een kerk (Las Mercedes). Zij is erg modern, maar werkelijk ook echt prachtig. Echt door kunstenaars gemaakt.

20240412_11125220240412_110757

Daarna gaan we met de pont oversteken. Ik gewoon onderlangs, als op een vliegend tapijt,

20240412_112537

Manel wil graag bovenlangs. Ook daar heb ik een video van gemaakt.
Manel en ik zitten hier in verschillende herbergen. Bij mij begint weer het ritueel van wasje doen, zelf douchen en slaapplaatsen voor de vogende dag(en) regelen. Ondertussen natuurlijk kletsen met andere pelgrims en even uitzoeken wat de regels in deze herberg zijn.
Het is hier prettiger en schoner dan in Bilbao. Straks ga ik met Manel eten, dat doen Spanjaarden pas na 7 uur. Dan kijken we ook of we nog verder samen kunnen wandelen.

Jouw reactie