Dag 10. Rustdag in Bilbao

11 april 2024 - Bilbao, Spanje

Vanmorgen ben ik iets later opgestaan dan de laatste dagen. Het was al licht. 😆 De herberg waar we gisteren waren had geen plaats voor ons vandaag. Het 'nieuwe' hotel ligt aan de andere kant van Bilbao.

20240411_090216el perro de flores

Er naar toe lopen duurde meer dan een uur, en daarna is het weer naar het toeristenbureau en Guggenheimmuseum lopen.

20240410_202224

Het idee 'rustdag' is betrekkelijk. Maar het is een mooie dag.

Bilbao is he-le-maal gek. Er zijn nu meer dan een miljoen mensen hier naar toe gekomen om Athletic Club Bilbao te huldigen voor winst van de Copa del Rey (de Spaanse beker). Ik heb een Bilbao shirt gekocht.

IMG-20240411-WA0000

Het is bijzonder dit mee te maken. Basken kunnen echt feest vieren!!
En dan Guggenheim. Het gebouw is echt prachtig. Bijzonder, vernieuwend, een lust voor het oog. Het past in de omgeving en de omgeving past bij het museum. Ook van binnen is het museum supermooi.

20240411_112315

De structurele onderdelen zijn overal goed te zien of misschien zelfs wel extra benadrukt.

20240411_112306

Ik vind het prettig er rond te lopen. Van de tentoongestelde kunst

20240411_105712

vind ik een paar dingen echt bijzonder

20240411_110917

en vernieuwend, en het is zelfs in het museum is te merken dat in Bilbao vandaag iets anders ook erg bijzonder is.

Morgen ga ik weer verder naar Compostella wandelen. Mijn idee om twee rustagen te hebben gaat niet door, de drang om verder te lopen is nog groot.

Jouw reactie