Domaine le Haut Verger

19 april 2022 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Natuurlijk heb ik een dubbel gevoel bij deze tocht. Ik ga een mooie reis proberen te maken, tewijl er in Oekraïne oorlog is. Door de dagelijkse russische gruwelen daar is ook bij de overtuiging gegroeid dat we Poetin moeten stoppen. Hoe dan ook.

Er is echter bijna niets dat ik kan doen en door de dagelijkse berichten voel ik me echt helemaal niet prettig. Ik denk dat het voor mij beter is dat ik wel ga wandelen (struisvogels zijn mooie beesten).

Gargilesse

Mijn bedoeling is dat ik in anderhalve maand naar st. Jean-Pied-de-Port loop, en overnacht bij de pelgrimsherbergen. Ik ben gisteren naar Gargilesse gekomen, een van die supermooie franse dorpjes, dit leek me een mooi startpunt (het enige restaurant in het dorp is nog dicht de eigenaar gaat speciaal voor mij een maaltijd maken).    Ik overnacht bij de Domaine le Haut Verger. Dat is een benb van een Nederlands echtpaar. De locatie, sfeer en voorzieningen in deze bed en breakfast zijn perfect, niet vaak heb ik zoiets getroffen.

Haardvuur in de gastenkamer van Domaine de Haut Vergerhet haardvuur in de gastenwoonkamer (ik ben de enige gast)

De vereniging van Sint Jacob heeft een site met een kaart met alle pelgrimsherbergen en hun telefoonnummers. Ik ben daar dus laatst lid van geworden, zodat ik bij die herbergen kan overnachten.
Vanmorgen probeerde ik wat ruimte te maken op mijn telefoon, die was vol. Ik heb alle spam-achtige emails verwijderd, hahaha dus ook mijn lidmaatschaps- en inloggegevens van de vereniging van Sint Jacob.
Het heeft enige moeite gekost maar dát is nu weer in orde. Nu maar hopen dat de herbergen ondanks Corona en ondanks dat het 'buiten het seizoen' is open zijn.

Pffff  ik heb nu echt ruimte gemaakt op m'n telefoon, en weer gevuld.  Ik heb maps.me gedownload, én alle routes naar St. Jean Pied de Port én alle pelgrimslaapplaatsen die daar weer bij horen. Ik ben uren verder.
Maar gelukkig, er schijnt mogelijk morgen wel een gîte open te zijn. Als die open is moet ik dan wel bellen en reserveren.

1. Petra Vos:
    21 april 2022
    Beste Kees,
    Ondanks alle problemen in de wereld, het heel belangrijk dat je je eigen ding doet! Ga er voor en geniet ervan,