Met een Belg in bed

9 mei 2022 - Saint-Astier, Frankrijk

Gisteravond laat kwam er nog een tweede gast bij het B&B aan. De eigenaresse had al gevraagd of ik bezwaar had dat er nog iemand bij mij kwam slapen. Ik had gezegd dat dat natuurlijk goed was, maar toen ik zag dat er een tweepersoonsbed op mijn kamer stond kreeg ik toch bedenkingen.

Boom met lange trossen bloemenwitte regen boom? Ik weet het niet.

Het bleek een  Belg te zijn, die binnen tien minuten verteld had dat hij met een Philipijnse getrouwd was. En dat zijn hart maar voor 40 % werkte. Hij dronk wel direkt een fles wijn in een half uur leeg, "Dat kan je toch niet laten staan voor 3 euro?" Zei hij. Hij bood mij ook wel een glas wijn aan, toen ik zei dat ik niet hoefde zei hij: "Dan moet je eens op internet kijken. Wijn is goed voor je hart en bloedvaten. Dat staat daar allemaal op".
Hij was ook een pelgrim, die met trein en bus gekomen omdat hij die morgen gevallen was. Morgen wilde hij wel wandelen, maar daarna weer verder met de trein, om tijd te winnen.
Ik was reuze aan het balen, want ik wilde natuurlijk niet met zo'n rare arrogante Belg op 1 kamer in 1 bed slapen. Ik had al bedacht dat ik in de woonkamer zou slapen.
Om 8 uur bleek dat de eigenaresse hem toch een eigen kamer gegeven had....
Poeh..... daana heb ik goed geslapen en vanmorgen bij het ontbijt kreeg ik voor de lunch ook nog een yoghurt en een sinaasappel mee van haar. Hoe krijg ik het allemaal aan de rugzak?

Nieuwe wandelschoenennieuwe schoenen

In Périgueux heb ik dus nieuwe schoenen gekocht. Iedereen wil nu weten of ze bevallen. Maar dat weet ik nog niet! Ze lopen lekker en licht, ik hoef ze niet zo enorm strak te strikken. Maar  Ik moet afwachten of ze niet ook blaren geven én of mijn voeten tijd krijgen om wat te herstellen. Vandaag loop ik er voor het eerst echt op.
De grote bergschoenen heb ik ook aan mijn rugzak geknoopt. Het lijkt me geen fris idee om daar mijn croissants en kiwi's in te bewaren :)).
Het is maar 7? kilometer naar mijn volgende overnachtingsplaats en het wandelt prettig langs de Isle.

Loopbrug over de Isleschommelende loopbrug over de Isle

In Saint Astier (de enige plaats waar ik vandaag kom) is gelukkig één cafeetje open, waar ik lekker met wat koffie op een terras kan zitten.
Ik slaap vannacht in een echt kasteel. Chateau de Puy-Ferrat,16e eeuws.

Zuidmuurde zuidmuur

Het is te mooi, te veel, te bijzonder. Om alles te noemen. Wat foto's staan hieronder.

Rek met koperen pannenrek met koperen pannen

O.a. Rekken met jaren niet gebruikte koperen pannen. 10 cm dikke broodsnijplank, een eigen kasteelkapelletje, veel wandtapijten.
Phillippe I, baron de Hollande heeft hier in de elfde eeuw gewoond.
ZIE VOORAL OOK HET FILMPJE !

Lijst met bewoners Chateau Puy-Ferratlijst met bewoners