Uterga
Vandaag heb ik heerlijk gelopen. Het was niet te warm, een beetje zon en wind, geen regen en een regelmatige klim, waardoor ik redelijk kon doorstappen.
Het leuke van vandaag was ook dat we elke 5 kilometer door een dorpje kwamen waar wél koffie en iets te krijgen. Wat een verschil met Frankrijk. We passeerden koolzaadvelden die heerlijk roken.
Het hoogtepunt van vandaag is 'De Alto de Perdón'. Een pas tussen twee bergen. Kennelijk krijg je daar vergeving.😀
Je kon vooruit en achteruit heel ver kijken. Zie ook het filmpje.
De afdaling daarna was over kiezelstenen. Ik heb erg voorzichtig gedaald.
Ik ken nu verschillende mensen die buiten hebben geslapen omdat de hotels volzaten. Dus ik probeer nu zo veel mogelijk om 4 of 5 dagen van te voren te reserveren. Buiten slapen trekt me niet zo erg.
Ik ben vooral te spreken over de herberg van vandaag, een slaapzaal van maar 20 mensen en geen 200.
Met gelukkig een gemeenschappelijke maaltijd.
De gemeenschappelijke maaltijd.
En ook nog betaalbaar. HOERA voor Herberg Baztán.





