Thiviers à Sorges

5 mei 2022 - Sorges, Frankrijk

Gisteravond heb ik gelukkig in het dorp Thiviers nog lekker gegeten. De camping is een kilometer buiten Thiviers en ruim 100 meter lager, heen en weer lopen dus een 'aardige' wandeling.

Bloemen

Claude en Jurjen hadden wat gekookt en gegeten in de blokhut op de camping. Gisteravond heb ik voor het slapen 2 paracethamolletjes genomen want ik vond één slapeloze nacht genoeg. En ik heb vannacht niets van snurken gemerkt. :)

Vandaag ben ik samen met Claude (een

Claude

fransman) en Jurjen (een nederlander)

Jurjen

naar Sorges gelopen. Het samen lopen was gezellig, maar onderweg was weer overal alles gesloten. De cafées en restaurants, de bakkers, alles. Onderweg kwamen we net als gisteren trouwens geen enkel bankje of picknickplaats tegen. Bij een wat grotere weg was een gesloten wegrestaurant, met op de parkeerplaats een trailer met varkens in de brandende zon, maar geen truck, en niemand te zien. We zijn doorgelopen. Het paste wel in het beeld van de dag. Een beetje triest.

Gelukkig was hier in Sorges wel een winkeltje open in het centrum waar we tot 16:00 konden zitten, voor die tijd konden we niet op onze slaapplaats terecht.
In Thiviers is weer een gîte voor bedevaartgangers. Met een echtpaar (Phillipe et Françoise) dat ons verzorgt???? De sfeer is veel ontspannener dan in La Coquille. Er is ook meer ruimte. Een heel stapelbed per persoon.
Jurjen houdt ook een blog bij, ik vind het wel leuk dat ook een ander steeds aan het schrijven is. Samen met hem heb ik aan het eind van de dag een etappe biertje gedronken.

Etappe biertje