7 juli 2019 - Sains, Frankrijk

Vanmorgen was het heerlijk fietsen richting Mont-Saint-Michel. Ongeveer 15 kilometer, binnendoor, langs rustige weggetjes, en één kort steil stukje naar beneden.

Mont-Saint-Michel

We waren daar net voor de grote stroom toeristen, wat ook erg prettig was. Het is prachtig.

Mont-Saint-Michel

Zo'n klein eilandje, vogebouwd met een half dorp en een heel klooster. Dat dat daar op past. Na wat rondgewandeld te hebben waren Anet en ik mooi op tijd voor de mis in de abdij, daar hebben we een uur zitten luisteren naar de stem van de frater en het gezang van het (vrouwen)koor.

Zwarte madonna

Dat paste wel bij onze zondag. Ik vond het gezang nogal hoofs, Anet merkte op dat aan de ceremonie toch ook wel veel vrouwen deelnamen. Na de mis was het overal veel drukker, maar toch blijft het ook dan mooi en bijzonder.

Binnentuin in het klooster

Met een grote omweg zijn we weer teruggefietst naar de camper. Het fietsen hier bevalt ons goed, we gaan morgenochtend, dan is het nog lekker koel, nog een rondje van een uur fietsen voor we met de camper naar het volgende dorpje rijden.

Tot morgen

1. Tina:
    Fijne vakantie gewenst!
  2. Katja:
    8 juli 2019
    Leuke foto's! En het ziet er prachtig uit inderdaad, lekker van genieten samen 🤗
  3. R&j:
    8 juli 2019
    Fijne tijd samen in Frankrijk en geniet er van
    Groetjes J&R