De menhirs van Carnac

17 juli 2019 - Piriac-sur-Mer, Frankrijk

Een echte wolharige mammoet

Vanmorgen direkt weer naar die bult stenen gereden, we waren zo vroeg dat we pal voor de ingang van het park van Carnac konden parkeren. De prijs van een rondleiding met gids viel niet tegen, dus dat hebben we gedaan.
Eerst stonden we met ons tweeën bij de ingang en hoopten we al op een privé rondleiding, maar op het moment dat de gids verscheen, kwamen plots, echt uit het niets, 50 andere toeristen opdagen. Gelukkig hadden Anet en ik dichte schoenen aan, de meeste anderen waren op slippers of sandalen, en dat is, als je steeds door bramen en distels loopt niet prettig. De rondleiding duurde meer dan een uur. Na tien minuten verveelden Anet en ik ons al behoorlijk, dus zonderden wij ons af, samen met nog een paar anderden, het hek ging toch pas na een uur weer open.
Ach, eigenlijk voelde het tussen de stenen doorlopen ook wel prettig.

Samen met die andere deserteurs uit de rondleiding hebben we nog zo'n Menhir in de camper proberen te leggen, maar die paste net niet door de deur. Die steen blokkeerd nu een beetje de ingang van het park. Wij moeten het doen met de foto's.

CarnacMenhir + heideEnkele menhirsCarnacCarnacRijen menhirs

Daarna zijn we met de camper doorgereden naar Piriac-sur-Mer

Ik ben naar Zuud-Frankrijk en op Corsica west
Ik heb mie best vernuuverd in Zuud Engeland lest
Moar de mooiste tocht ik weet het weer, was die van Carnac naar Piriac-Sur-Mer

Tot morgen.