Concarneau

15 juli 2019 - Fouesnant, Frankrijk

Vanmorgen zijn we naar Concarneau gefietst. Hemelsbreed is dat geen 5 km, het ligt aan de andere kant van de baai, maar op de fiets, langs de baai, doe je er meer dan een uur over. Onderweg hadden we supermooie vergezichten over de baai, maar het op de kaart aangegeven panoramapunt konden we niet vinden.

Concarneau is een druk stadje. We hadden het plan om morgen op een echte bretonse vissersboot een dagje te zeevissen.

Visnetten in Concarneau

Maar, ach en wee, dat bestaat helemaal niet meer. De romantiek is verdwenen. Je kunt nu met een toeristenboot mee, dan wordt onderweg gevist, en dan breng je meteen ook een bezoekje aan de eilandjes van Glénan. Dat is niet wat Anet en ik voor ogen hadden. Dat doen we dus niet.
Er zijn nog wel een aantal oude houten vissersboten, er is ook nog steeds een visafslag, maar Concarneau is geen vissersdorp meer. Het is een echt toeristenstadje. We hebben het ommuurde fort bezocht en even over de markt geslenterd, daarna zijn we met een omweg terug gefietst. Er zijn hier wel wat zeer mooie fietspaden, maar die houden ook zomaar weer ergens op. En dan moeten we weer verder over een drukke weg.
Haha, Het is wel mooi om op deze camperplaats naar de wc te gaan.

Toiletpot

Tina, maak je geen zorgen. Het stukje over hoe onze camper bevalt komt binnenkort met foto's, ik heb het uitbesteed aan mijn lietallige reisgenoot.
Tot morgen