Particuliere Pelgrimsherberg

8 mei 2022 - Saint-Astier, Frankrijk

Gisteren hoorde ik een paar mensen zeggen dat het de komende dagen 30° C wordt. Dus ik ben vanmorgen maar vroeg opgestaan, zodat ik de warmte wat voor ben. Ik wandel weer alleen, mijn metgezellen van de laatste dagen nemen andere routes dan ik.

Onderweg kwam ik door de straat '8 mei 1945'. Toevallig is het vandaag 8 mei. Omdat dat leuk is heb ik een selfi foto daarvan gemaakt. Ook is er nog een Compostella tekentje op te zien.

8 mei8 mei

Vandaag moest ik 20 km lopen. Het terras een paar kilometer voor de bestemming was een erg fijne verrassing. Ik heb er ruim een uur gezeten. Het laatste stuk ging langs de oever van de isle, een klein riviertje, het was aangenaam wandelen.

de bloemetjes van vandaagbloemetjes vandaag

Vannacht slaap ik bij een particulier die bedevaartgangers voor heel weinig geld een onderdak, een avondmaaltijd en een ontbijt aanbied. Ook dit keer is het, zoals zo vaak, een oudere vrouw met een prachtig huis, waar ik me zeer welkom voel. Ik heb nu twee uur met haar zitten praten.

Terras bij de overnachtingsplaatsleuk zitje

Haar man heeft ooit ook naar Santiago de Compostella gelopen en ze vind het leuk om pelgrims te helpen. Ze geeft me allerlei tips over wat ik morgen overdag in de buurt kan bekijken. (Morgen hoef ik maar 6 km te lopen, dan kan ik ook mooi mijn nieuwe schoenen testen).