Bariloche

12 maart 2019 - Bariloche, Argentinië

Gisteren kwamen Katja en ik hier aan, maar omdat het zondag was, kon ik niet een wandelreis organiseren in het Nahuel Hapi National Parque. Dat kantoor is 's zondags gesloten. Vandaag ben ik lid geworden van het park, en mag ik er dus in. Ik heb een berghut (refugio) geboekt voor één nacht. Ik ben vandaag veel met de stadsbus heen en weer geweest.

Stadsbus (collectivo)

Ik ben blij dat ik morgen en overmorgen mag wandelen!! Eerder deze vakantie had ik het niet leuk gevonden een dag te verspelen, nu heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om in dit super toeristische dorpje wat soevenirs te kopen.

Katja gaat niet mee wandelen, ze gaat een paar andere dingen doen. In Nedeland had ze al bedacht dat ze hier heel graag wilde paardrijden, dus zij gaat naar een ranch (zo'n grote Argentijnse boerderij met duizenden koeien) om een dagje cowboy te zijn.

Vandaag is ze al gaan canyoningen, (door het water lopend een rivier afdalen, ook door watervallen). Daarvoor ben ik niet soepel genoeg meer. Dus dat heeft ze ook alleen gedaan.

Ik heb het vandaag ook wat rondgehangen in dit antieke hotel.

Hotel El Viejo Molino, Bariloche

Ik verheug mij op mijn laatste bergwandeltocht hier in Patagoniē, de weersvoorspelling is nog steeds goed. Dit is ook echt in het gebied waar ik 35 jaar geleden met een muilezel naar toe wilde. Morgen ben ik waarschijnlijk niet online, dus tot overmorgen.