9 mei. O Cadavo

9 mei 2024 - O Cádavo (Baleira), Spanje

Vandaag heb ik misschien wel de zwaarste etappe tot nu toe afgelegd. Om even over zeven vertrokken wij uit Fonsagrada, nadat ik mijn waterzak bij de heilige bron in Fonsagrada gevuld had. Dit is, denk ik de eerste keer dat ik een waterbron meer vertrouw dan het gemeentelijk water.

20240508_192013Waterbron in Fonsagrada.

Sinds gistermiddag loop ik samen met Carolina, een Spaanse vrouw  Op het programma van vandaag stonden ruim 25 kilometer, steeds op en neer, waaronder drie steile klimmen. De tweede was echt heel steil. Het prettige was dat het deels door bossen ging.

20240509_091625Een oude romeinse weg door de bossen.

20240509_111445Een watervalletje.

Ik was pas om 4 uur op mijn bestemming, zonder een lunch, en met maar één broodje als ontbijt.
Heb niet teveel medelijden 😀, daarnet heb ik weer een heerlijk menu gegeten in het restaurant van dit dorpje.
Voor morgen moest ik ook nog het één en ander regelen. Lugo is ruim 30 kilometer wandelen, dat vind ik te ver, dus ik heb een slaapplaats halverwege gereserveerd. Maar Compostella komt steeds dichterbij!!!