28 mei. Luarco.
Meestal mag je niet voor een bepaalde tijd inchecken bij een herberg, maar vandaag moest ik, (was me per email meegedeeld) voor 13:30 inchecken, anders verviel mijn reservering.
Ik was hier voor 12 uur, dat was dus geen probleem, alleen bleek dat het inchecken pas kon vanaf 1 uur.
Luarca is nog mooier dan ik hoopte. Het ligt in een steil dal helemaal volgebouwd is met hoge gebouwen. Maar het geheel maakt een mooie indruk. Ik had gehoord dat hier een museum over de reuzeninktvis was, het enige ter wereld, maar het is op dinsdag en woensdag gesloten.
Dan maar naar de vuurtoren en de andere bezienswaardigheden.
De haven vind ik echt uitzonderlijk mooi. Het is een bijna helemaal ronde haven. En het vormt als het ware één geheel met de kroegen op de kades en de gebouwen die om de haven op de steile rotsen gebouwd zijn. Het is niet zo'n grote haven, maar daardoor is het geheel juist perfect.
Er zijn veel kleurrijke visserschepen. Nog steeds in gebruik.
Er liggen er ook wel een paar modernere pleziervaartuigen, maar die vormen gelukkig niet de meerderheid.
En als kersen op de taart staat op de klif bij de ingang van de haven een vuurtoren en de kerk (met daarnaast een mooi kerkhof).










Dapper ook hoor, elke dag weer een nieuw avontuur.