Châlus à La Coquille

3 mei 2022 - La Coquille, Frankrijk

Vandaag loop ik naar La Coquille. Er zou na een uur wandelen een boulangerie open zijn, dus ik dacht dat ik daar wat lekkers als lunch kon kopen. Verder zou er vandaag geen winkel of restaurant op de route zijn. Helaas, dinsdags gesloten. Gelukkig had ik nog wel een ei en een appel mee.

Bloemen in de berm

De gîtes of B en B's waar ik slaap, boek ik 2 of 3 dagen van te voren. Ik heb gemerkt dat de dag zelf, of één dag van tevoren minder goed werkt. Ik doe dat reserveren altijd telefonisch, dan kan ik even overleggen of het ontbijt erbij inbegrepen is en/of een avondeten, hoe laat ik er moet zijn of er eten in het dorp te krijgen is.

Bloemetje

Soms wordt de telefoon niet opgenomen. (Daarom is een dag van tevoren niet genoeg)  Regelmatig moet ik drie of vier keer bellen voor ik contact heb. Twee dagen van te voren is nu meer dan genoeg. Op dit moment zijn er haast geen andere pelgrims en ben ik meestal de eerste en de enige. Op deze manier hou ik de planning ook flexibel, als ik een extra dag ergens wil zijn loopt niet de hele reis in de soep. Het is wel een constante bezigheid, "als ik daar slaap, hoe ver is het naar een volgende slaapplaats, ligt die dan een beetje gunstig" etc.
Juist dit is natuurlijk ook de charme van de hele reis. Het feit dat de reis niet helemaal vastligt is voor mij bijna cruciaal.
Het van te voren precies invullen wat en wanneer wil ik helemaal niet. Voor mij is dit een plezierige manier van reizen.

Een stroompje

Vandaag gaat de route helemaal niet over verharde wegen maar over gras en zandpaden door bossen en langs velden. Het gaat niet erg omhoog en omlaag. Vandaag is dan ook een erg prettige route, toch jammer van die bakker.

Bloemetjes in de bem