In de bus

11 september 2022 - Antsirabé, Madagaskar

Vandaag stond er een lange rit op het programma. Eerst langs en door de hoofdstad, daarna richting de overnachtingsplaats, Antsirabe.

11 sept Tana, bootje op water

We hebben wel heel veel stops onderweg. En we hebben veel opvallende dingen gezien (van aardbeien tot graftombes).

11 sept Antananarivo (Tana)

11 sept kinderen onderweg naar Antsirabe

11 sept graftombes

Onze tourguide, Olivier verteld honderduit. Hij staat de hele dag in de bus en is steeds aan het vertellen. Ik heb vandaag mijn eerste Malagassisch geleerd!
Salamo is hallo.
Veluma is tot xiens.
Misaotre is dank je wel.
Malagassisch lijkt nog het meest op een taal uit Borneo.
Ons busje is niet echt de meest luxe bus. Er is een middenpad in het busje met links en rechts bankjes voor 2 personen. Eigenlijk is het erg krap voor 2 personen op een bankje.

11 sept bedelende vrouwen met aarbeien

Verder is Madagaskar een veel armer land dan we verwacht hadden. Het is bijna schokkend overal zoveel armoede te zien.

11 sept markt onderweg naar Mondorova

Vanavond heb ik Zeboe gegeten. Dat is een soort kruising tussen een koe en een kameel. Even afwachten wat mijn darmen daar van vinden.
Anet is de hele dag geld aan het tellen. We hebben beide voor 2.709.000 Ariari gewisseld. Ze is nu helemaal in haar nopjes, ook al omdat we de eerste edelstenen hebben zien liggen.