Vier uur

11 mei 2022 - Fraisse, Frankrijk

UiltjeUiltje

Vandaag ben ik weer vertrókken uit Mussidan. Mijn schoonvader blijkt precies dezelfde schoenen te hebben gehad als ik in Perigueux gekocht heb. Wat leuk. Hij had er veel plezier van. Vanaf vandaag loop ik dus op de schoenen van mijn schoonvader. Ze bevallen mij tot nu toe ook goed. Ik loop vandaag naar La Gratada. Een klein buurtschap bij Fraisse (ook wel erg klein hoor). Het is warm weer, maar het gaat nog wel.

Het padhet pad

's Ochtends moet ik altijd veel doen. Opstaan, spullen beetje inpakken, koffie, ontbijt en lunch maken. Tas inpakken, betalen, gastenboekstukje schrijven, waterflessen vullen en afscheid nemen. En een check. Nog even langs de supermarkt en: hoppa onderweg. Het is allemaal wel simpel en goed te doen.

Kapelletje onderwegkapel langs de weg

Na het wandelen kan ik om ongeveer 16:00 bij de volgende slaapplaats terecht. Dan wordt het ingewikkelder. Waar is het precies. Hoe ziet het eruit. Is er warm water, hoeveel mensen zijn er, is er avondeten en/of ontbijt of kan ik zelf koken. Ik moet zorgen dat ik een  pelgrimsstempel krijgt. En dan moet ik mijn bed klaarmaken, douchen, wasje wassen, ophangen, inkopen doen voor avondeten of volgende dag. Als dat mogelijk is.

Vennetjevennetje

Maar ook moet ik dan de verdere reis organiseren. Rond 4 uur bellen met volgende slaapplaatsen, want daar zijn dan ook om 4 uur mensen. Ik moet ook zorgen dat mijn telefoon weer stroom krijgt, en natuurlijk moet ik al mijn spullen in de gaten houden.
En ik moet ook een blog schrijven.

Om 4 uur is het even druk voor een pelgrim.

1. Jannie en Roel:
    11 mei 2022
    Hoi Kees
    Lees nog steeds met veel plezier (en een ietsie pietsies jaloezie)je blog. Lukt het onthaasten een beetje🤗
    Blijf genieten en schrijven over al je belevenissen
    Groetjes J&R
  2. Kees:
    12 mei 2022
    Hoi Roel,
    Wat een fijne reactie. Elke dag opnieuw probeer ik me te onthaasten. 😀
    Vandaag loop ik weer in mijn eentje. Te weten dat je figuurlijk een beetje met me meeloopt is prettig