Saint-Martin-les-Vieux à Châlus

2 mei 2022 - Châlus, Frankrijk

Het is meer dan bijzonder, zo'n grote boerderij die in zes jaar verbouwd is, waarbij zelfs de kunst die aan de muur is gekomen geintegreerd is met de architectuur.
Fenomenaal.
De architect zei dat hij ook had gesolliciteerd naar de verbouw van de Notre-Dame, maar afgewezen was omdat ze hem te oud daarvoor vonden.

Prachtige bloemenbloemen

Mensen vragen wel wat mijn doel is van deze reis, wat ik er mee hoop te bereiken.
Ik wist het eigenlijk niet. Ik zei dan wel dat ik het om culturele redenen doe. Voor mij is de oorspronkelijke reden geen 'spirituele ervaring' of 'geloofsovertuiging'.
Ik heb nu ook iets anders bedacht. En wel:
Ik loop rond de twintig kilometer per dag. Ik start 's ochtends ongeveer om 8:30. Ik moet eigenlijk niet voor 16:00 op mijn bestemming aankomen. Dat betekend dat ik langzaam moet lopen, en veel pauzes moet nemen. En zelfs dan moet ik nog oppassen dat ik niet te vroeg aankom.
Het is goed voor mij om dat te oefenen. Niet alleen niet haasten, maar echt verplicht rustig lopen en elke gelegenheid aangrijpen om even pauze te houden.
En dat kan ik dan ook mooi weer in het dagelijks leven gebruiken :).

Vandaag is de laatste in een rij 20+ kilometer etappes, daarna volgen er drie wat kortere. Ik kijk nu al naar morgen uit.

Mooie bloemetjesbloemen in Les Cars

De etappe van vandaag ging eerst weer een tijd over een teerweg, dit maal niet zo druk gelukkig. Daarna, plotseling, van de teerweg af en over een steil oplopend smal paadje door een bos omhoog en verder door het bos richting Châtelus. Het laatste stuk ging dan weer over een zandpad door de velden. Ik vond dat het mooiste stuk van vandaag, een heel lang smal pad tussen struiken met links groene velden en rechts akkers waar nog iets op moest komen.

Tussen verschillende akkers doorlandschap

1. Anita:
    2 mei 2022
    " waarbij zelfs de kunst die aan de muur is gekomen geintegreerd is met de architectuur. " Heb je hier ook foto's van gemaakt, Kees? Fijne wandeling morgen :-)
  2. Kees:
    2 mei 2022
    Ik heb gisteren via een video verbinding aan Anet de verbouwde boerderij en de geintegreerde kunst laten zien. Het is werkelijk bijzonder. Ik vind dat ik het niet kan maken kunst van anderen zomaar op mijn blog zetten. Ik heb geen foto's gemaakt
  3. Petra Vos:
    2 mei 2022
    Het doel doet er niet toe! Het gaat om de reis die je maakt en wat je er van ervaart!
  4. Kees:
    2 mei 2022
    Dat klopt Petra. Maar nu kan ik wel iets antwoorden.