Llanquihue

10 maart 2019 - Puerto Varas, Chili

Vanmorgen was het even bewolkt en koud. Twee uur later was het weer zonnig en warm. We hadden nog geen echte plannen voor vandaag, dus zijn we eerst naar het toeristen bureau geweest

Mariabeeld bij bureau van toerisme

met de vraag wat we het best konden doen als we maar één hele dag in dit dorpje zijn. Het antwoord was kort, logisch en simpel. 'Een dagexcursie'. (Haha, wel een specifieke dagexcursie hoor).

Vulkaan Osorno

Hij verwees ons naar een reisbureau, daar aangekomen konden we nog net mee. En een paar minuten later waren we onderweg. Niet helemaal in de juiste kleren, maar dat geeft niet. Dus een groot deel van de dag langs het grote Llanquihue meer (spreek uit Yankeeway)

Katja en Kees

gereden, met uitstapjes naar een waterval (salto de Petrohue)

Katja

en een aantal kleinere meertjes.

Groen meer

Het leukste was natuurlijk de rit een heel stuk richting de top van de Osorno vulkaan. Dat is die hele mooie vulkaan,

Doorkijkje richting de vulkaan OsornoVulkaan OsornoVulkaan Osorno

met een gletsjer erop. Nog een paar jaar trouwens, dan smelt 's zomers de hele gletsjer is de verwachting. Hij wordt elk jaar een stukje kleiner.

Vulkaan Osorno

Morgen gaan weer naar Argentinië, naar Bariloche. Dus we hebben zonet weer pesos gewisseld en gaan onze tassen weer inpakken.

Que Dios te protege

1. John oosting:
    10 maart 2019
    Heb het voor de eerste keer bekeken.
    Ben onder de indruk van de mooie verhaaltjes en foto's.
    Ik zou zeggen veel plezier nog.